4broersonderweg.reismee.nl

Dag 4

Goed .. vroeg op om een paar uur in de auto te gaan zitten om bij Kruger Park te komen. Een paar uur onderweg besloten we ff te stoppen om te shoppen voor ontbijt/lunch. Je kan het al een beetje raden maar we stopten dus in een shopping area in een zwarte wijk. Wel gezellig moet ik zeggen want iedereen was vrolijk en was aan het dansen.. We gingen de supermakt in maar ze dieren verkochten met huid enhaar. We hebben er maar geen fotoâ€TMs van genomen. Voor hun is dat blijkbaar heel normaal. Het zag er zegmaar opzn minst wat leguber uit. Goed ... Een paar broodjes, kaas, pindakaas en een blikje jam ( ja je leest het goed .. een blikje jam ) in het mandje .. mmm .. hoe gaan we een blikje open maken ... kijken of ze een blikopener hebben ... en de hadden ze. Met mandje vol met eten en wat te drinken zegt dennis ineens ... ik moet naar de toilet en ging nadat we voorbij de kassa waren naar de manager om te vragen of ie naar de toilet mocht gaan. Kom maar even mee zei ie ... nee niet zomaar naar de toilet maar een VIP behandeling zeg maar. je zou bijna denken dat men onderdanig was. Terwijl Dennis de VIP treatment aan het ondergaan was maakten wij ook nog iets mee waar je misschien gewoon bijgeweest moest zijn. Zo gezegd waren we aan het wachten en zag Michel dat er een zwart jongetje ons aan het aanstaren was. Met een op zn minst te noemen verbaasde blik trok ie aan het shirt van zn vriendje ... op datzelfde moment zei dat jongetje ... mom mom ... look at them ... white guys ... we schoten in een lag dat onbeschrijvelijk was .. dit hadden we nog niet meegemaakt ... alsof we de eerste blanke waren in dat dorp. Gelukkig was iedereen heel erg vriendelijk en hebben we er veel lol meegemaakt.

Zoals gezegd .. een leuke ontspannende dag rijden kwamen we aan bij de gates van kruger park. Opzich alles lekker ontspannen terwijl het regende .. nou ja regen ... de hemel stond open en het was een grote bak met water dat naar beneden kwam. ff wat getankt en op naar de de eerste receptie.
We moesten kenbaar maken waar we bleven slapen. Blijkbaar mag je dus niet zomaar met een tentje in het park blijven. Lekker begin want internet en telefoon lag eruit dus communicatief een lekker zooitje. Ze zeiden dat we naar de receptie moesten in de park .. ongeveer 400m nadat we het park in kwamen .. om een slaapplaats te regelen. In de auto gestapt en naar de frontgate gereden. Wat blijkt .. die dwarrel bij de eerste receptie was „vergeten“ een stempel te zetten op ons betalingsbewijs. Vin en Dennis gingen dus de discussie aan met die domme doos .. lees „ sloom ogende pinda“. Geen kans van slagen dus na veel gevloek en getier terug naar de eerste gate die F* stempel halen. Foutje zeiden ze. Later zal blijken dat dat geen foutje was maar een normaal gedrag van ZAâ€TMen ;-)

Goed .. we waren binnen en na een paar minuten kwamen we al de eerste huisdieren tegen. Dus camera uit de tas en klikken maar. Wat leeuwe, impalaâ€TMs, springboks, zebraâ€TMs en dergelijke.Aangekomen bij ons huisje .. hej .. een braai en een zwembad. Eerst ff shoppen voor de braai en daarna zwembad in .. korte duik om af te koelen. Het was een lange dag geweest dus een een douche was ff lekker. Braai aan en bakken die hap. Op de braai kun je echt alles maken. Omdat het gas het niet deed ook de pasta en de pasta saus op de braai. lekker lekker lekker gekookt. de avond komt tot een einde .. de wijn was op. de Amahoela was op en het eten ook. Tijd om lekker gaan slapen.

NOT !!!!!

Wat blijkt .. hebben Vince en Mich vleermuizen in de slaapkamer de alleen maar aan het piepen waren. Eerste oplossing was .. vleermuzien uit de slaapkamer krijgen. slippers te voorschijn halen en gooienn maar. Wetende dat er al wat wijntjes enzo doorheen waren gegaan zal je je kunnen voorstellen dat dat enigzins moeizaam gaat. Dus wat gebeurt er .. slipper blijft ergens in de nok van de slaaplamer hangen. K* K* K* .. hoe ga je die eruit krijgen. Inmiddels kwamen Edward en Dennis de slaapkamer binnen gelopen. Wat een lawaai hoorden ze. ff probleempje uitgegd en het was allemaal duidelijk. De slipper moest de nok uit maar hoe. Dennis bood zich aan als vrijwilliger on Vince op zn nek te laten klimmen zodat ie verder kon klimmen. eerste opstapje was een makkelijke .. Dennis zn handen. 2e obstakel was iets moeilijker. ipv dennis zn schouden kwam de voet van vince dennis zn ..... tegen. Geen wendy in de buurt dus zn .... was ook niet in staat om dat gewicht op zn ... te houden. Iedereen lag in een deuk. Je had er denk ik bij moeten zijn. Poging nummer 2 was beter. hand .. schouder .. deurpost. Ongeveer een cm. waar vince zn voet op kon rusten. Via de deurpost klimmend naar de nok van de slaapkamer. Eenmaal de slipper eruit moet vince ook nog terug. mmm ... klimmen is altijd makkelijker als eruit klimme zeg maar. Via de deurpost en dennis zn schouder pakte Mich Vince beet op zn rugbyâ€TMs en gooide Vince vervolgens op de bedden die naast elkaar stonden. Damn zeg .. wat een moeite om een slipper terug te krijgen. Sterker nog .. wat een moeite om een stel vleermuizen stil te krijgen dat niet was gelukt. Dan maar gewoon slapen om de volgende dag weer vroeg in de auto te zitten.

Tot snel allemaal enne slaap lekker.