4broersonderweg.reismee.nl

Dag 6

Goed dames en heren,

Ondertussen zijn we een beetje het spoor bijster, we hebben geprobeerd van iedere dag dat we lui waren wat trefwoorden op te schrijven zodat als ik weer zou schrijven niet alles zou vergeten. nou ook dit is na dag 5 maar zelden gebeurd, ik weet deze dag nog wel goed omdat er natuurlijk weer het 1 en ander gebeurd is. Laten we beginnen bij het begin.

Vandaag werden we wakker in het kruger park waar we eigenlijk voor 12 uur uit moesten zijn, reden hiervoor was omdat we anders opnieuw de park entrance moesten betalen. Hier hadden we natuurlijk geen zin in omdat de 4 heren het geld wel beter kunnen besteden ( Umbrula)! Na nog het 1 en ander aan steak te hebben zien rond lopen haalden we het toch om rond 12 uur het park uit te rijden! We gingen opweg naar het kleine land dat middenin Zuid Afrika ligt; Swazi land. het was best een ritje van jawelste maar hoe dan ook, rond een uur of 5 arriveerde we dan toch heelhuids in Swazi land, na vele paspoort controles. Ondertussen was de temperatuur in het bergachtige land gedaald tot 13 graden, ja mensen jullie horen het goed( wel te bedenken dat we op een hoogte van ongeveer 2000 m zaten). Natuurlijk moest er een hostel geregeld worden, en dat werd dan ook vlekkeloos uitgevoerd door de oudste. Wij wisten al heel lang wat er 1 dezer dagen op het menu stond, RAFTEN! dus dat werd ook meteen geboekt voor de volgende dag. In het hostel aangekomen was het eerste wat we zagen een struisvogel drinken uit het zwembad, dames en heren ik kan jullie vol trots mededelen dat deze struisvogel nou niet bepaald een schoonheids prijs verdiende, het was geen lelijke, ook geen heel lelijke vogel maar een UGLY MOTHRFUCKER OSTRICH!! Foto zegt genoeg lijkt mij. Natuurlijk moest er eten geregeld worden en dus reden Michel, Edward en Vincent naar het dichtsbijzijnde negerdorp om eten te ruilen, uh ik bedoel kopen. Dennis bleef achter om even de boel te verkennen.

Eenmaal terug met eten moesten de scouts Edward en Vincent het vuur gaan maken, als een stel indianen gingen de heren dus aan het werk en na een vuurdans of 6 hadden we vuur waar we op konden koken. Het eten smaakte voortreffelijk moet ik zeggen, want hier zijn ze zelfs te arm om de beesten vol met hormonen te spuiten etc, resultaat: ECHT VLEES met ECHTE SMAAK!! (you should try it once). Natuurlijk bleven we na heet eten gewoon bij het “ Kampvuur” zitten met een biertje waarna meerdere mensen ons voorbeeld volgde. Zo ook twee nederlandse dames, een paar Afrikanen en nog wat gemixt volk van over de wereld. Ik kan jullie vertellen het was een gezellige nacht met veel gelach( watch he group picture), waarna we lekker ons bedje zijn gaan opzoeken om de volgende dag te gaan raften.

SLAAP LEKKER, oh en voor de kippetjes die alleen thuis zitten... sâ€TM nachts alleen en koud in bed, hier is het zon 30 graden en dus NOT COLD AT ALL. Maar weet zeker dat de heren jullie missen (Oprecht).