4broersonderweg.reismee.nl

Dag 5

Hehe, een hele vroege goeiemorgen iedereen!

Vandaag was het een vroeg dagje om op te staan want er werd hier en daar geroepen dat je meer dieren zou zien als je vroeg uit de veren zou gaan. De gate deuren van het kamp zouden om half 6 open gaan, en dus was het missie om onze mister bean op tijd wakker te krijgen met zijn ogen open: want ook hij moest die dieren zien natuurlijk! 5 uur ging dus die wekker, half slapend tikte ik michel aan (die al wakker was) en liep door naar de andere kant om iedereen wakker te maken. Je kent het wel: normal shit werd uitgevoerd..... die twee oudste hadden waarschijnlijk het plan om te daten met....... want de ene na de andere creme en gel werd uit de kast getrokken, goed opgemaakt en wel zat iedereen in de auto, michel klaar met de camera in de aanslag om fotoâ€TMs te maken, vincent achter het stuur... edward nog een beetje wakker wordend en dennis druk bezig om de kaart te bekijken, en in te studeren zodat we niet op plotselinge verrassingen zouden stuiten...

Het eerste uur kwamen we weinig dieren tegen, en dus was het gezegde dat je vroeg op moest staan in onze ogen niet waar! Maar in de loop van de dag kwamen we toch een heel zootje beesten tegen: rhinos / giraffes / aapies / springboks / olifanten / gieren / impalaâ€TMs / zwijnen / zebraâ€TMs en zo kan ik nog wel even doorgaan, overal fotoâ€TMs van gemaakt? ja moooi zo dan kunnen we weer door, zoals de meeste wel weten heeft vincent nog niet lang zijn nederlandse rijbewijs en als jongste is het natuurlijk wachten op het commentaar/plagen/pesten, zoals we wel gewend zijn van de oudere broers. Vincent daar entegen heeft natuurlijk geen stil karakter en trekt zijn bekkie wel open als het moet, zo ook nu! de hellingproef kwam ter sprake. In nederland kennen we natuurlijk een steil bruggetje etc, hier in het kruger park zijn wegen met een 70 graden steile hellingen. Nou ik denk dat de handrem wel een keer of 100 aan getrokken is... met als resultaat dat ik na de hele dag proberen fijnloos de hellingen op kwam, toen kwam het examen op echt een extreem steile heling toen de handrem werd aan getrokken, en toen moet ik het dus weer doen, ik begon goed, eindigde slecht want de moter viel uit! Balen, gezakt maargoed kan de beste overkomen he.
Eenmaal verder op de weg waren de 4 broers in gesprek toen vince de bocht om scheurde, en op een groep giraffes stuite! VOL IN DE REMMEN, keken de mooie lange beesten niet eens op of om. dus vanaf een paar meter afstand zaten we enorm te genieten van al dit moois.... ja dames thuis jullie horen het goed, jullie zijn niet het enige schoon wat op de aarde rondloopt. Eigenlijk is het wel raar, je beseft dat je deze dieren normaal alleen op tv ziet, staan ze nu ineens een paar meter van de auto vandaan. Goed na ons Switers leven momentje wilde de oudste natuurlijk een foto buiten de auto hebben met de langnekken voor de kleine reus. Zo gezegd zo gedaan liep dennis naar buiten toe, en voordat we het eigenlijk doorhadden begonnen de giraffes als een stelletje sprinters weg te rennen, waar het aan lag? De deo? zal wel niet want meneer gebruik axe Africa! Gezicht? Zo oud is onze jonge heer niet, (volgens de dames). Dan zal het het postuur m0eten zijn wat de beesten niet kennen. Goed ik dwaal weer af, ze rende dus allemaal als gekken weg wat als gevolg had dat we nu niks meer hadden om naar te kijken! Dan maar weer verder met de reis. na weer een aantal min door te hebben gereden stuitte we plots op een rivier, helemaal niks boeiends aaan natuurlijk, nou was het het geval dat deze rivier over de weg heen stroomde ( nee er was geen brug). Vincent met zijn bijdehande opmerking zei meteen: „ blijf zitten, deze stuurman rijd er wel doorheen“ gevolg was dat de stuurman een berg protesten naar zijn zeemansoren geslingerd kreeg, onverantwoordelijk, gevaarlijk etc. Ja dan moeten we dus terug? Of het nou het lot was, of toeval doet er niet toe, het gebeurde toch echt! Er kwam namelijk een 4x4 pick up vanaf de andere kant van de rivier onze kanten op rijden. Deze mensen stopte bij onze bruuste toyota familie auto en vroegen wat er loos was? THE RIVER MAYBE!! 5 min later op eigen risico werd de bruuste (in trots gekrenkte) toyota gesleept naar de overkant door de woeste rivier heen. Zoals vince al voorspelde was er niks aan de hand. (behalve dat halverwege de rivier het touw brak waardoor ik op eigen kracht erdoor moest rijden).

Iedereen weer gesetteld? Mooi kennen we verder rijden, neushoorns gezien en toen we onze weg weer vervolgde stuitte we ook nog op een olifant die een beetje heel erg gek bleek te zijn. Het „ kleine“ beestje was blijkbaar niet van ons gecharmeerd en koos dus ervoor om de aanval in te zetten! Target: Onze geliefde toyota.... Natuurlijk sloeg de auto ook nog eens af, nee ik zit maar te ouwehoeren, ik kon gelukkig snel weg rijden en zag dus dat die op gaf. Resultaat: Vince die voor het eerst met piepende banden weg gereden had met een big smile, Edward nog vollop aan het genieten van de actie, Dennis met zijn hart in zijn keel nog steeds schreeuwend RIJDEN VINCE, RIJDEN!! en michel die als echte paparazie fotoâ€TMs probeerde te maken van the whole scene.

hoppa racen naar het kamp voordat het dicht gaat natuurlijk. We hadden in het kamp aan gekomen weer het brilliante idee om te braaien. In de kampwinkel van alles gekocht en in het huisje voorbereid. Alles buiten op tafel neer gezet, vince en edwards de voormalige scouts bezig met het vuur en dennis in de keuken bezig, michel aan tafel zittend aardappels in alliminium folie pakken. Ik zal nu zeggen: ik zal het vast niet leuk vertellen maar wat er gebeurde was heel leuk.

Goed Bij ieder huisje staat dus een prullebak buiten. Zoals jullie slimmerikken wel kunnen bedenken zitten we in SA waar dus beesten zoals apen rondlopen, nee niet de negers, echte aapjes. die dus geinterreseert zijn in de inhoud van die vuilnesbakken. En zo handig als deze aapies zijn, wisten ze mooi de deksels er netjes vanaf te gooien om vervolgens te roven wat er te roven viel. Heheh Michel was het hier dus niet mee eens en besloot de aapjes weg te jagen met geluid, totally not impressed zaten ze hem bijdehand aan te kijken, je weet wel: die kop en blik die ik ook altijd kan trekken? Beeld voor je? mooi.... En de aapjes gingen door, Andere aanpak mich, dus hij rende erheen: en idd zoals verwacht rendeze weg, maar vervolgens kwam er een heel peleton aapjes uit een andere hoek aan gerend, volop in de aanval! Niet met als target michel, maar de tafel met al het eten dat natuurlijk onbeheerd was gelaten. Michel die het door kreeg sprinte naar de tafel toe, but to late, damage has been done. Jongens en meiden: ik kan maar 1 ding zeggen: Michel was in de zeik gezet!!!!

Na het eten hebben we onze fles met umbrula aangebroken, dit is een typisch afrikaans drankje dat vegelijkend is aan balies. Fles op? Goed naar de bar, dames en heren ik wil uw graag mededelen: Meneer E.D.F. van Schendel had ook een glaasje op! Komt niet vaak voor en dus hebben we met zijn vieren het moment gekoesterd en tot diep in de nacht zitten lullen en drinken tot de bar sloot. Besloten wij ook maar eens even naar ons holletje te gaan.

Dames en heren, Allerliefste ouders: Alweer moet ik excuses maken voor het feit dat we weer laat zijn met het posten van een nieuw berichtje. Ik zal meer dicipline kweken om de resterende dagen wat vaker wat te laten horen van ons.

Anita

He kanjers, wat lees ik nu ha ha op de vlucht voor een OJASAP!!! he Vince jij hebt toch iets met Olifanten......ach die ene speciale, ja natuurlijk. GENIET verder, wij ploeteren weer in de sneeuw.........derrie. x Liefs Aniet en de rest xx

Erasmo

Guys, veel succes bij het wegrennen van olifanten en neushorens :-). En mich, laat die arme apen toch.

Oh ja, het is amarula ipv umbrula.

Geniet van al het moois en ik wacht de spannende verhalen af.

Groeten Erasmo